Los Angeles – Walka z czarnym rynkiem marihuany – Kupuj legalnie

„GET #WEEDWISE” – to hasło przewodnie kampanii reklamowej, która ma na celu zatrzymać nielegalną sprzedaży marihuany. Kalifornia rozpoczyna publiczną kampanię informacyjną, która zachęca konsumentów do sprawdzenia, czy ich zakupy są sprawdzone i legalne. Kampania reklamowa prowadzona jest przez Biuro Kontroli Konopi i przedstawia prosty argument: “Nie wiesz, co dostajesz, kupując nielegalne produkty“. Jedna z reklam ostrzega: „Co jest w twoim chwastach, nie powinno być tajemnicą. Kupuj tylko od licencjonowanych sprzedawców marihuany”.

Nowy nacisk na walkę z nielegalną sprzedażą konopi został oficjalnie ogłoszony w lipcu 2019 r. na forum w Los Angeles, na którym pojawili się liderzy branży, organy regulacyjne i wybrani urzędnicy.

Tego rodzaju działania wpłyną bezpośrednio na bezpieczeństwo konsumentów – tylko konopie zakupione od licencjonowanych sprzedawców detalicznych spełniają stanowe standardy bezpieczeństwa – powiedziała w oświadczeniu szef biura kontroli marihuany Lori Ajax.

Kalifornia rozpoczęła szeroko zakrojoną sprzedaż 1 stycznia 2018 r. Jednak nielegalny rynek nadal rozwija się dynamicznie, częściowo dlatego, że konsumenci mogą uniknąć wysokich stawek podatków, kupując nielicencjonowane produkty.

Czy wiesz, co kryje się w twoich podróbkach?” – pyta jedna reklama. „Kupuj tylko licencjonowanych sprzedawców marihuany”. Nielegalne produkty nie spełniają surowych standardów badań państwowych i mogą być skażone pleśnią, pestycydami, metalami ciężkimi, a nawet odpadami ludzkimi.

Stan wydaje początkowo 1,7 miliona dolarów na kampanię reklamową i ma nadzieję że dotrze ona do jak największej liczby odbiorców – powiedział Traverso.

Rząd pod presją obowiązującego prawa jest w stanie zrobić znacznie więcej, aby powstrzymać nielegalną sprzedaż. Według niektórych badań jest setki nielegalnych sklepów i miejsc upraw na terenie Kalifornii.

Nikt nie przewiduje, że kampania doprowadzi do wstrzymania nielegalnej sprzedaży, ale jest postrzegana jako kolejny krok, aby pomóc legalnym firmom w reformie gospodarki, która niegdyś była w dużej mierze nielegalna, w wielomiliardowy rynek regulowany.

Jarosław Stadnik

Redaktor naczelny portalu www.medycznamarihuana.com, www.marihuana.info.pl oraz www.konopie.info.pl Twórca marki BioHemp.pl oraz wieloletni aktywista na rzecz popularyzacji i dostępności do medycznej marihuany.